wtorek, 7 stycznia 2014

skarby kuchennej szafki- soda oczyszczona- uniwersalny peeling






Dzisiaj na tapecie soda oczyszczona, niedawno odkryłam jej zbawienne właściwości. Podczas pobytu w domu rodzinnym odkryłam, że nie wzięłam peelingu do twarzy. Czas naglił, a peeling był konieczny. Wybrałam się do kuchni mojej ukochanej mamy i padło na sodę oczyszczoną, spisała się na medal! Skóra była gładka, a zaczerwienienia uspokojone :)




Soda oczyszczona dla urody- kilka wypróbowanych sposobów


1. Szybki peeling 2w1- połączyć sodę oczyszczoną z żelem do mycia, wykonać delikatny masaż i dokładnie opłukać skórę. Oczyszczamy i złuszczamy skórę jednocześnie. Idealne rozwiązanie, kiedy nie mamy zbyt wiele czasu.

2. Peeling sodowo- owsiany-  mieszamy sodę oczyszczoną z wodą i płatkami owsianymi w proporcja 3:1:1, do otrzymania gęstej papki. Jest to idealny peeling do całego ciała, ze szczególnym uwzględnieniem  kolan, łokci i stóp. 

3.  Sodowa pasta ścierna- nie ma nic prostszego niż połączenie sody i wody, mieszanka zdziała cuda i ułatwi tak samo manicure, jak i pedicure. Wystarczy nałożyć mieszankę na paznokcie i delikatnie w nie wmasować. Nie zapomnijmy o skórkach wokół paznokci, dzięki paście będą wygładzone. 



Próbowałyście używać sody oczyszczonej w innym celu niż spożywczy? Może macie jakieś swoje sprawdzone urodowo-sodowe triki?

5 komentarzy:

  1. W pielęgnacji jej nie używałam:) Ale bardzo dobrze się spisuje przy odświeżaniu dywanów:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy odświeżaniu obuwia również :)

      Usuń
  2. Fajne umieszczasz wpisy.
    Aby było Cię łatwiej odnaleźć w sieci dodam Cię
    do listy najlepszych blogów
    http://blog-o-pielegnacji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawdę mówiąc zawsze bałam się eksperymentować z sodą ze względu na możliwość przesuszenia. Chyba spróbuję dodać jej trochę do własnego peelingu i jeśli wszystko będzie ok to stopniowo zwiększę stężenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię ja wykorzystywać jako peeling do dłoni :)

    OdpowiedzUsuń