wtorek, 15 października 2013

Gofry dyniowe

Moja piękna dynia została pokonana :) Dla przypomnienia..... ważyła 15kg:)



Poćwiartowana, pokrojona na kostkę, zmielona czekała na kucharską inwencję twórczą, która przyszła niemal natychmiast!

Dziś w menu

GOFRY DYNIOWE



Oryginalny przepis znalazłam tutaj. Zmodyfikowana wersja przedstawia się mniej więcej* tak:

3/4 puree dyniowe
1/3 mąka (u mnie mieszanka orkiszowej i pszennej)
ciepłe mleko ok szklanki
2 jajka
łyżeczka proszku do pieczenia
sól
olej ok 100ml (u mnie olej winogronowy)


Łączymy mąkę z proszkiem i solą, następnie olej z mlekiem i jajkami. Kolejnym krokiem jest połączenie obu mieszanek i dodanie puree dyniowego.
Po uzyskaniu gładkiej masy postępujemy zgodnie z zaleceniami producenta naszej gofrownicy.
Mój sprzęt do najbardziej zaawansowanych nie należy, ale poradził sobie wyśmienicie. 
Zachęcam do eksperymentowania z dodatkami. Moje serce podbiły powidła śliwkowe :) ale bez czekolady i bitej śmietany się nie obyło ;)
* dlaczego mniej więcej? Zachęcam do dostosowania ilości składników do własnych potrzeb i upodobań. 
Wyznaję zasadę wolności kuchennej. Gotowanie to przyjemność i sposób na relaks. Nieważne czy  danie jest zgodne z przepisem, ważne, żeby cieszyło kucharza:)


SMACZNEGO!


btw. lubicie dynię? może macie jakieś ulubione dyniowe potrawy?

13 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie wyglądają:) Nigdy nie jadłam gofrów innych niż tradycyjne, ale wszystko przede mną:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To musi być pyszne! Nie mam niestety gofrownicy, a dynię uwielbiam, więc trochę żałuję;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To chyba najfajniejszy przepis na dynię z jakim się spotkałam, chętnie bym wypróbowała gdybym tylko miała gofrownicę, niestety nie mam, więc przy najbliższej okazji twój pomysł trochę zmodyfikuję do postaci naleśników lub czegoś w tym stylu :) dynię lubię w postaci zupy i głównie tak ją jadam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł z naleśnikami :) też spróbuję:)

      Usuń
  4. Przepisu na gofry jeszcze nie widziałam, u mnie odchodzą zupy, ostatnio ciasto i zapiekanka z dynią. Gofry z chęcią przetestuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gofry to rzeczywiście nowum. Jtr pojawi się risotto. Uwielbiam zupę i ciasto dyniowe :)

      Usuń
  5. O kurcze gofry ! Nie słyszałam o takich :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Spadłaś mi z nieba! Mam dynię i nie wiedziałam co z niej przygotować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się , że przepis okazał się przydatny:) koniecznie podziel się fotą swoich gofrów:)

      Usuń
  7. Jaka ciężka! Wow ; ) A gofry, mm, musiały być pyszne ; ) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń