niedziela, 27 stycznia 2013

Od zielonego soku.... do maseczek!

Zmotywowana pomysłem tygodnia dobroci dla skóry Aliny z www.alinarose.pl , którą większość makeupo- i naturo- i włosomaniaczek zna doskonale, pobiegłam do kuchni.

Przygotowałam zileoniutki sok...mniam!




zielony sok


Resztki po produkcji prezentują się następująco:



tzw "pulpa" ;)
Przepis na ten zielony sok jest banalnie prosty.

Składniki
  • zielony ogórek
  • garść szpinaku ( ilość szpinaku zależy od indywidualnych preferencji smakowych, ja robiłam dla większej grupy, stąd poszaleć ze szpinakiem nie mogłam)
  • cytryna/ limonka ( co aktualnie w domu mamy)
  • 2 jabłka ( i znowu, liczba jabłek dowolna. Chodzi o to, żeby smak soku nam odpowiadał)
Przygotowanie

Cytrynę obieramy ze skórki. Wszystkie składniki dokładnie szorujemy, kroimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do sokowirówki/ wyciskarki. Gotowe!

Sok można przechowywać do 72h w lodówce. Jest jednym z moich orzeźwiających ulubieńców.
  • Ogórek jest znany ze swoich właściwości oczyszczających.
  • Szpinak jest źródłem witamin: C, B, E, K, A, magnezu, żelaza, cynku i potasu. (źródło)
  • Jabłka działają odkwaszająco na organizm.
  • Cytryny są źródłem wit C, wapnia i wit PP. (źródło). O nieocenionych właściwościach cytryn i innych owoców cytrusowych przygotuję oddzielny post.


Ale wracając do kuchni ;) Kiedy przygotowywałam sok, mój wzrok błądził po zawartości szafki kuchennej. A szalony mózg starał się "wychaczyć" coś, co można by nałożyć na twarz. W końcu to tydzień dobroci dla skóry...dajmy jej odpocząć od drogeryjnych produktów!

Moja kuchnia okazała się sezamem pełnym skarbów. Ogłaszam czas od 28.01 do 28 lutego czasem na domowe maseczki! Przynajmniej 1 tygodniowo. Tylko z naturalnych składników :)
Ależ będzie zabawa!

Will keep you posted!

5 komentarzy:

  1. Fajny sok:) Jak idzie tydzień pielęgnacji? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki! przez niespodziewane wyjazdy tydzień pielęgnacji trochę zaniedbałam :( ale starałam się pamiętać o przynajmniej dwóch owocach dziennie:) a u Ciebie jak poszło?

      Usuń
    2. Mi się udało codziennie coś wprowadzić do pielęgnacji:) Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Ten Twój sok naprawdę zielony :P. ja nie przepadam za surowymi sokami, chociaż wiem, że są super zdrowe. Może się z czasem przekonam. Nie ładnie że zaniedbałaś. Nowy tydzień się zaczął! Wszystko przed Tobą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę nadrabiać:) co do soków, warto eksperymentować, może nie zielony a inny smak/kolor byłby dla Ciebie. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń